БОГОМОЛЕЦЬ О.В. 13-й: про заслуховування на засіданні комітету представників Асоціації фахівців народної нетрадиційної медицини за пропозицією Бахтеєвої. Тетяна Дмитрівна, будь ласка, вам 2 хвилини на доповідь.

БАХТЕЄВА Т.Д. (Без мікрофону) Шановні народні депутати! До мене звернулась Тетяна Петрівна Гарник – президент Асоціації спеціалістів народної нетрадиційної медицини ………….… Закону України относительно народной медицины, и который уже размещен на сайте Минздрава 2 января этого года. Этим законом предлагается отменить специальное разрешение на занятия народной медициной, целительство путем отмены статьи 74.1 29 законодательства Украины об охране здоровья, которое содержит определение, что такое “народная медицина”, “целительство” и предусматривает порядок выдачи разрешения на занятия народной медициной. Таким образом Министерство здравоохранения Украины предлагает вывести народную медицину, целительство ……………, религиозным услугам или к сфере развлечения в зависимости от ее характера. Всеукраинская ассоциация обратилась и просит нашего содействия, потому что огромный опыт. Вношу предложение, чтобы мы заслушали коротко и приняли решение на комитете поддержать Ассоциацию народной и нетрадиционной медицины.

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Зараз їх заслухати?

БАХТЕЄВА Т.Д. Да. Одну хвилину.

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка.

КОРЧИНСЬКА О.А. Прохання – коротко.

ГАРНИК Т.П. Дякую. Шановні, на сьогодні, як було озвучено, дійсно Міністерство охорони здоров’я вийшло з пропозицією, щоб вивести народну медицину, цілительство із сфери охорони здоров’я, прирівняти діяльність надавачів цих послуг до релігійних послуг або до сфери розваг. З 1991 року по 2013 рік напрацьована низка законів і низка унормування діяльності цілительства в нашій державі. Необхідно відмітити, що в Україні якраз при напрацюванні цих законів, які регламентують діяльність цілителів, ми керувались безпосередньо рекомендаціями Всесвітньої організації охорони здоров’я і на сьогодні прийнята стратегія розвитку народної медицини на 2014-2023 роки. Якраз передбачається, що народна медицина є важливим ресурсом Служби первинної медико- санітарної допомоги. Якщо ми переведемо народну медицину, цілительство в розряд розваг або релігійних послуг, то це безпосередньо відкине ті напрацювання, які на сьогодні є в державі. На сьогодні існують вищі навчальні заклади, які займаються вивченням методів народної медицини, які мають наукове обґрунтування, які мають безпосередньо підтвердження і те, що…. ( Шум у залі) Шановні, я розумію, що тема…

 ІЗ ЗАЛУ. Ми вас підтримуємо.

 ГАРНИК Т.П. Запропонований Міністерством охорони здоров’я законопроект означатиме перекреслити всі напрацювання, унеможливлення подальших наукових досліджень і в кінцевому підсумку відданої народної і нетрадиційної медицини на відкуп дійсно сумнівним особам та поставлення під загрозу споживачів таких послуг. На сьогодні, я повинна сказати, що це є урегульоване, розмежоване, контрольоване. Створено комітет з питань народної медицини, який займається цим питанням, і є вищі навчальні заклади, які займаються, проводиться атестація, експертиза, звітування і опрацювання тих досягнень, які на сьогодні є в народній і нетрадиційній медицині.

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую вам.

ГАРНИК Т.П. Тому на сьогодні, якщо є зауваження до цих законопроектів, громадська організація може співпрацювати і надати пропозиції щодо подальшого урегулювання діяльності народної і нетрадиційної медицини.

 БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Дякую. Міністерство охорони здоров’я, одна хвилина, будь ласка, на обґрунтування вашої позиції, ґрунтовне обґрунтування.

ЛІНЧЕВСЬКИЙ О.В. Ми просимо підтримати Міністерство охорони здоров’я в цьому стрибку від середньовіччя до медицини ХХІ сторіччя, перестати визнавати на рівні закону екстрасенсів, чаклунів та інше середньовічне невігластво. Воно не може бути сучасною медициною, не сумісне ані зі здоровим глуздом, ані з науковою картиною світу. Для держави, де в основах законодавства існують такі поняття і досі на рівні закону, це мало би бути соромно. Ми не проти, власне, ми не можемо заборонити людям займатись тим, чим вони хочуть, але на рівні законодавства про охорону здоров’я такої статті бути не повинно. Ми просимо комітет підтримати нас і скасувати дану статтю. Дякую.

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Будь ласка, Олеже Степановичу.

МУСІЙ О.С. Кудись вже подана в якості ця ініціатива?

 ІЗ ЗАЛУ. На сайті є.

 МУСІЙ О.С. Крім сайту. Воно погоджено з центральними органами виконавчої влади? Чи це просто як ініціатива, і все? Ставте на голосування.

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Я не бачу поки що формулювання, що підтримувати. Немає документа, що ставити на голосування. Ми послухали і взяли до уваги. У нас немає що виносити на голосування, ми взяли до уваги, вислухали. Тобто у нас немає документу від Міністерства охорони здоров’я що підтримувати чи не підтримувати.

 ЛІНЧЕВСЬКИЙ О.В. Це урядовий законопроект, він розісланий для погодження.

БОГОМОЛЕЦЬ О.В. Як тільки він дійде, він буде відповідно розглянутий. А зараз ми можемо тільки взяти до уваги. І дане не потребує голосування. Шановні колеги, є…

МУСІЙ О.С. Буквально 2 слова для Міністерства охорони здоров’я. У вас зміниться трошки точка зору називати “середньовіччям” досягнення ті, які існують в тих країнах, які своєю так званою нетрадиційною медициною рятують життя мільйонів таїландців, китайців, в’єтнамців і всіх інших країн.